Millennials zijn geboren tussen begin jaren ‘80 en het jaar 2000. Het is de generatie die momenteel hun eerste stappen zet op de vastgoedmarkt. Ze waren de eersten die op jonge leeftijd werden geconfronteerd met technologie, en dat heeft belangrijke gevolgen, ook voor wie zijn eigendom wil verkopen aan hen.
Millennials interesseren zich minder in het vinden van de perfecte woning, maar focussen zich meer op de buurt en de sfeer die er hangt. Om dus je eigendom succesvol te verkopen aan een millennial leg je hier maar beter de nadruk op. Een bijeenkomst van enkele kandidaat-kopers, waarbij ook de lokale middenstand aanwezig is, is zeker geen slecht idee. Zo promoot je de buurt en maak je hen warm om hier te komen wonen.
Millennials gebruiken de verschillende sociale media, zoals Facebook, Instagram, Snapchat en Twitter, als belangrijk communicatiemiddel. Sociale media sites bieden je de kans om gemakkelijk te communiceren met kandidaat-kopers. Maak er dan ook gebruik van!
Heel wat jongeren uit deze moderne generatie verkiezen een sms boven een telefoongesprek. Een ontmoeting in levenden lijve vervangen ze liever door een gesprek via Skype. Door de e-commerce willen jongeren een snelle dienstverlening. Ze hebben geen geduld meer. Laat hen dan ook niet wachten. Zo kan het verkopen van een eigendom heel vlot verlopen.
De smartphone is van levensbelang voor een millennial. Bovendien rekenen ze erop dat dit toestel elke wens vervult, elke vraag beantwoordt en elke zoekopdracht tot een goed eind brengt, alsook de zoektocht naar een geschikte woning. Zorg er dan ook voor dat je eigendom hierop gemakkelijk te vinden is.
Wens je meer informatie over het verkopen van een eigendom, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Wil je op de hoogte blijven van de recentste updates rond het verkopen van een eigendom, of vastgoednieuws in het algemeen, neem dan regelmatig een kijkje op onze nieuwspagina.